środa, 28 stycznia 2015

Gruzińskie pierogi chinkali

Niedawno byłam w gruzińskiej restauracji wypróbować te znane pierożki metodą prób i błędów powstał ten o to przepis:



Ciasto:

- 3 szklanki mąki pszennej
- 3/4 szklanki ciepłej wody
- 1 jajko
- szczypta soli


Farsz:

- 150 gram mięsa wołowego
- 300 gram mięsa wieprzowego
- 1 łyżeczka kolendry w ziarnkach
- 3/4 szklanki rosołu (można dodać więcej lub mniej ważne żeby mięso nie pływało w rosole)
- 1/2 cebuli
- 1 jajko
- pieprz i sól do smaku


wykonanie:

Mąkę przesiać przez sitko, dodać sól w środku zrobić dziurkę i wbić jajko roztrzepać je widelcem i łączyć z mąką, lać wolno wodę i wyrabiać palcami.
Po wyrobieniu obsypać trochę mąką i odstawić na bok.
Mięso zmielić z kolendrą i cebulą. Wyrobić mięso razem z pieprzem i solą dodać roztrzepane wcześniej jajko po uzyskaniu jednolitej masy powoli dolewać rosół równocześnie wyrabiając.
Rozwałkować ciasto i wykroić dość duże kółko ponownie je rozwałkować żeby było wielkości mniej więcej dłoni na środku kładziemy łyżeczkę mięsa i z ciasta tworzymy sakiewkę trzeba mocno docisnąć, żeby podczas gotowania sakiewka nie otworzyła się.
Wrzucić na gotującą się osoloną wodę i gotować do wypłynięcia wszystkich pierożków.
Do podania można posypać pieprzem, ja tego nie zrobiłam.
Należy jeść na ciepło, ponieważ po wystygnięciu rosół wsiąka w mięso.

(dołączam zdjęcia są słabej jakości ale chciałam pokazać jak mi wyszło)


Smacznego!



3 komentarze: