środa, 11 marca 2015

Zupa z suszonych owoców - śliwek

Dzisiaj przedstawiam wam kolejną zupę z serii smaki z dzieciństwa mojej babci. Jest to zupka z suszonych śliwek z kładzionymi kluseczkami.





Składniki:

- 2litry wody
- 300g suszonych śliwek
- cukier do smaku ja wsypałam 2 łyżki
- szczypta soli
- 3 łyżki kwaśnej śmietany
- 2 łyżeczki cytryny


Umyć śliwki i wrzucić do garnka, gotujemy z cukrem 15min , gdy już się zagotuje.
I na tym można zakończyć gotowanie ;] ale można ją też zaprawić.
Zaprawa 1 łyżka mąki pszennej mieszamy z solą i śmietaną
pół szklanki wody i jak się zagotuje dodajemy śmietanę.
Ja podzieliłam zupę na dwie części i tylko jedną zaprawiłam, ta zaprawiona o wiele lepiej mi smakuje.


kluseczki:

Rozbijamy jajko dodajemy mąki żeby ciasto było gęste (ok 3 łyżki) i dobrze wyrabiamy, żeby odchodziło od łyżki.

Na osoloną wodę łyżkę w niej moczymy i nakładamy na gotującą wodę małe kluseczki. Gotujemy ok 7minut.


Smacznego!



8 komentarzy: