środa, 4 lutego 2015

bułki z nadzieniem pizzerki

Dzisiaj na kolacje upiekłam pyszne pizzerkowe bułeczki.


Składniki:

- 1 szklanka mąki pszennej
- 1/2 szklanki mąki razowej
- 1 jajko
- 20g drożdży
- 1/4 szklanki wody
- 1/4 szklanki mleka
- 2 łyżki oleju
- 2 łyżki ketchupu
- 100g sera
-100g szynki
- odrobina maku lub sezamu
- sól, pieprz, oregano i cukier do smaku

Wykonanie:

Zarabiamy drożdże i zostawiamy do wyrośnięcia.
Roztrzepujemy jajko widelcem.
Na stolnicy przesiewamy mąkę w środku robimy dziurkę i wlewamy jajko ja nie wlałam całego zostawiłam trochę na dnie na posmarowanie na wierzch bułeczek.
Dodajemy sól pieprz i cukier zarabiamy.
Gdy już ciasto mamy wyrośnięte dodajemy drożdże i ponownie wyrabiamy.
Wyrobioną masę obsypujemy trochę mąką przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok 30min.
Takie ciasto dzielimy na pół i wałkujemy, wykrawamy szklanką "denka" naszych bułeczek (ja jeszcze troszkę wałkowałam już wykrojone ciasto) smarujemy ketchupem i  kładziemy nasze nadzienie, wszystko co mamy w lodówce zasypujemy oregano i serem żółtym i przyrywamy drugim "denkiem" i mocno zaklejamy. Takie bułeczki możemy na wierzchu posmarować naszymi pozostałościami jajka i posypujmy makiem lub sezamem.
Mi wyszło 14 bułeczek.

Smacznego!








4 komentarze:

  1. Zjadł bym coś takiego. Super wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis jest podany, możesz sobie zrobić ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie.. jak się zarabia drożdże?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do garnuszka wlewamy mniej niż pół szklanki mleka wkruszamy drożdże dodajemy pół łyżeczki cukru i mąkę łyżkę lub więcej tak aby było gęste mieszamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

      Usuń