wtorek, 24 marca 2015

Królik prużony w ziołach i śmietanie

Witajcie! Lubicie mięso z królika? ja szczerze mówiąc jadłam go dopiero pierwszy raz w życiu. Zrobiła go moja babcia według swojej starej receptury i moim zdaniem wyszedł genialny! Sami się o tym przekonajcie!




Składniki:

- 1/2 królika
- 1 ząbek czosnku
- pieprz, sól, zioła prowansalskie do smaku
- 3 liście laurowe
- 1/2 cebuli
- 5 ziarenek zioła angielskiego
- 5 ziarenek jałowca
- 2 łyżki masła 
- 1 szklanka śmietany 12%


Wykonanie:

Położyć umytego i osuszonego królika kładziemy w misce i przyprawiamy: solą, pieprzem, czosnkiem, ziołami prowansalskimi liśćmi laurowymi, ziołami angielskimi, jałowcem i cebulą przyciskamy talerzykiem i chowamy do lodówki na 24h. 
Po tym czasie prużymy królika na patelni na małym ogniu pod przykryciem na maśle. 
Gdy nasz królik będzie już miękki wlewamy śmietanę i prużymy go jeszcze ok 10min.

Smacznego!



3 komentarze:

  1. Czy prużyć to znaczy smażyć,dusić? Pierwszy raz się spotykam z takim wyrazem.
    Moja babcia dawno temu nie wiedziała co to zioła prowansalskie ;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prużyć znaczy dusić...
      Moja babcia ich teraz używa, bo dają lepszy smak, ale możesz je pominąć...

      Usuń
  2. wszystko mi sie tu podoba super !

    OdpowiedzUsuń